mybloggnotyours

Inlägg publicerade under kategorin sommar

Av Evy - 20 augusti 2015 19:55

yepp yepp!
eftersom sola fortfarande sken resten av dagen så bytte ja om te bikini hemma å drog på mig kortbrallor å linne å tog med handduk å cyklade ner till Marieberg för att lägga mig på en brygga å sola en sväng. hade en heel stor brygga för mig själv att ligga å sola på.
var riktigt gött i sola idag!
såg inte ett moln på himlen så långt ögat kunde se.
bjuder på lite bilder från mitt lilla solande idag med:

låg å solade på min fina tiger handduk med:

låg väll å sola i nån timma elller så.. fick se sen att det(konstigt nog) började flyga runt mig massa små flug knott å det va inte så kul så ja kände att näeh.. nu får det vara färdigsolat.
så ja cyklade hem sen å fixade midda!
middan bestog av tunnskivad kotlett! väldigt gött det!

Av Evy - 20 augusti 2015 18:20

hmm jahh.. hur ska ja börja detta inlägg?!
jo.. vaknade imorse av att mobil larmet ringde ca 7:40 men ja tänkte att "ääh ja ligger kvar till ca 8:10" för ja skulle ändå på möte på AF å F-kassan kl.11:00 å ville ju komma lagom upp i tid så ja skulle slippa stressa å så!
somnade sen om en stund.. vaknade upp sen när klockan var 7:45 å började höra massa konstiga bankande ljud i grannars element genom rören(hörs ända till mig för det ä sätt å vis halvt lyhört genom väggar å tak på sätt å vis) å då tänkte ja att "jaha är dom här NU snart de som skulle vart här i går å bytt ventil i elementen."  så det var väll bara för mig å snabbt gå upp, gick in på toa en sväng för å pissa, å när ja nästan var klar hörde ja att de plinga på dörra å jag fick såklart panik å fick skynda mig å dra upp kortbyxorna å öppn dörra! faan ja fick ju närvrositets stress-panik faan ju hehe! klockan var typ runt 8-tiden ca.
å dom vart väll 4st som skulle in å byta ventiler! En fixade i tv-rummet å en i sovrummet å 2 i köket! ja satte mig på min sko/sittbänk i hallen(för å vilja ha lite koll på deras arbete haha) samtidigt satt ja å skicka meddelande te älskling i whatsApp om att de va hos mig å hur ja reagerade när de hade komme in å så. jag visste inte heller hur länge de skulle vara här så ja var ju rädd att ja skulle va tvungen å kanske ringa å avboka mötet m.m bara för att de var här å grejade med elementen å detta. fick lite meddelanden från en vän under morgonen med å skrev till.
märkte att de sen började bli klara då klockan var ca 8:30. tog tydligen bara en halv timma så var det klart. himla TUR det för då behövde ja iallafall inte avboka mötet hehe(visste ju inte hur lång tid det skulle ta). så efter att de hade stuckit så kunde ja i lugn å ro äta frukost å sen fixa mig iordning i fejset å håret. såg sen att klockan började närma sig 10:35 å det var dax för mig att nästan då direkt sticka iväg till mötet!
eftersom det var så gött väder under förmiddan så tog ja cykeln. så var ja där lagomt innan kl.11(var framme ca 10:55 så ja cykla ganska fort ändå).

varmt å gött varä ute og.
väl inne på mötet sen var det lite snack om hur ja skulle göra framöver å ja skulle få hjälp med att söka sjukpenning m.m(så ja inte blir utan pengar framöver på kontot, för ja måste ju klara mig så att ja ska kunna fortsätta betala viktiga saker som hyran å sånt t.ex) sen var det väll lite prat om IFALL ja kanske ska prova på nån slags form av....... *hah fan nu fick ja hjärnsläpp oxå*...... inte arbete å inte praktik... men att ja skulle kanske vara på nå ställe som man gör nånting om dagarna istället för å gå hemma typ! minns inte riktigt vad det heter nu igen men.. ah skit samma. pratade även på hur det kunde bli gällande praktik å sånt framöver å vad ja kanske kunde va på för praktik platser å lite sånt. var så svårt å komma på nåt ställe till mig å så men.. jaja massa snack varä om detta iallafall.
tog väll bara ca 20min så var ja klar efter mötet sen.

innan ja sen cyklade hemåt så passade ja på att ta lite bilder vid "lilla parken" å så!
bjuder här på några härliga sommar bilder:

cyklade sen en sväng till affären för å smått handla hem lite saker som fattased i kylen å så.
efter det cyklade ja sen hemåt å tog det lite lugnt en kort sväng innan ja ville ut igen i härliga solen!

Av Evy - 18 augusti 2015 19:33

Då har ja vart en sväng till karlstad under förmiddan vid 10-tiden å mötte upp min trevliga tremänning Linnea. Gick runt lite inne på mitt i City för å leta upp en krustång som ja skulle köpa idag(för ja har ingen hemma).
Vi va först upp på clas ohlsons å kolla, men där fanns de ingen å de hade ingen på lager när vi fråga heller. Sen va vi in till kjell & company men de hade inget heller.
Efter det så tänkte vi att vi skulle få å fika nånstans en sväng så vi gick till Waynes coffié. Jag tog mig en kladdkaka med grädde å hon tog sig en smörgås.
Efter det så gick vi tillbax till mitt i city igen för ja funderade på om det fanns nå mer ställe därinne som de kanske kunde ha krustång. Då kom ju Linnea på att det kanske har inne på teknikmagasinet, så då stack vi in å upp dit. Frågade där med men där hade dom inte heller. Hmm... =/ det va ju lite synd.
Så vi var lite senare sen en sväng in på åhléns å där hade de nån liknande mini krus tång iallafall som TUR var. =) så så köpte ja den.
Var i stan sen till ca strax efter 12-tiden med Linnea, sen skulle hon cykla hemåt så ja fick ta bussen hemåt 13:15.

passar på att bjuda på lite bilder från både förmiddan å eftermiddan idag när ja var i Karlstad å sen var påväg hemåt. :)

När ja va hemma med bussen runt ca. 13:58 så klev ja av bussen vid Bele å gick en cykelväg upp mot mit å sn upp på nån liten kort skogs stig å sen vidare upp till mig. :)

Har haft en väldigt bra dag med Linnea under förmiddan plus halva eftermiddan. =)
Soligt å gött väder idag oxå för den delen. :)

Av Evy - 16 augusti 2015 20:16

Jag å älskling var på Bomsta baden igår lördag. Var underbart solväder igår.
Vi var dir å tog oss mat först en sväng. Jag tog mig strips tallrik med grillkörv. Älskling tog hamburge tallrik.
Möte på vännen Linda.K där oxå :) så vi alla 3 satt å åt där.
Efter der stack vi ner till stranden för å bada en sväng.
Lyckades göra mitt första sommar dopp 2015 ÄNTLIGEN!! *känner mig stolt* =D lite små kallt men ändå väldigt gött å doppa sig ändå.
Solade lite en sväng oxå å det va riktigt gött det med. :)

Sen efter vi hade vart en sväng på bomsta så blev ja å älskling skjussade av Tomas till busstation i karlsta strax efter 18-tiden nån gång. Eller ah typ runt 18:37 nåt sånt. Vi skulle ta bussen hem kl.20:15 men medan vi. Var vid busstation så gick vi typ till nöjesbutiken å köpte godis å dricka hehe.
Sen va vi tillbax till station å väntade sen där tills klockan va 20-tiden då det va dax å ta bussen hemåt.

Bjuder på några få bilder från igår fråm sol å badandet. :)

Himlen vart väldigt fin å härlig när vi satt på bussen påvägen hemåt med. :)
Vi vart väll hemma sen vid mig runt 21-tiden ca.

Resten av den kvällen satt vi å myste till en rolig film med galenskaparna. :)
Vi satt å kolla på filmen: Leif. :)

Av Evy - 13 augusti 2015 15:13

Totalt underbart väder ute idag. Varma plusgrader äre oxå! Känns som +30°C i solvärmen här men enligt termometern äre +21°C eller så.... eller +22°C. Go' sommar värme äre iallafall. Ska väll idag under eftermiddan försöka ta mig ut nån gång hoppas ja hehe.

Men det märks om ja orkar ut i värmen. :)

Av Evy - 3 augusti 2015 19:51

hej hopp!
vet att det ä måndag idag å ikväll!
men eftersom ja glömde bort att lägga upp lite bilder från lördan så passar ja på denna måndag kväll att lägga upp från lördan å så.

jag å älskling bestämde oss(eller ah.. ja tyckte det men älskling tyckte det var helt ok oxå) för att passa på att grilla lite under lördan då det var så härligt å gött eftermiddas väder ute den dagen(för älskling var hos mig under hela helgen så).
det blev att vi grilla flintastek å så fixade vi lite klyft potatis till.. mycke gött däh!..
så bjöd ja älskling på en cider, å sen lite senare på en drink.. å å sen breve den en liten tequila rose(jordgubbs smak)

här kommer lite bilder från den härliga lördan med älskling:

var verkligen RIKTIGT GÖTT å härligt väder denna lördan, varmt å gött varä oxå!

Av Evy - 3 augusti 2015 19:46

efter ja hade äte midda å sen nån timma senare så kände ja mig lite sugen på glass så.. ja passade på å ta mig bara liiite lagomt så hehe!
det ä ju trotts allt fortfarande sommar å varmt å gött ute å då äre klart man kan ta sig lite glass å götta sig med på den varma härliga balkongen!
satt å åt lite glass strax efter 18-tiden nån gång så.

solen var rätt härlig å go denna kväll!
hade öppna balkong fönstret å sattr mig å solat i kvälls solen en sväng med när ja ändå va på balkongen!.

Av Evy - 30 juli 2015 23:38

hej hopp!

blir ett sent kvällsinlägg om denna eftermidda idag men det gör nog inte så möe! hehe..
idag var jag med bästa kusin Madde, hennes tös Emma å Maddes kille Peter ut på sjön.
det var härligt!
det vart helt OK väder å solen sken till å från så det var ju perfekt å ta båten ut på en tur då!
 var första gången sm ja åkte med i deras båt(har annars tidigare bara sett bilder på den å så).
det var rätt gött å få åka med i den faktiskt.
vi stack till Sööa med båten(närmsta ön med båten då heh). Sööa har ja inte vart på sen säkert 2 eller 3 sommrar(år) sen tillbax så¨det var gött å få komma dit igen.

tänkte ja skulle ta å bjuda på lite härliga bilder från idag när ja blev med ut!
som vanligt blir vissa bilder lite snea/på sné/liggandes p.g.a ja laddade upp en del bilder via mobilen
å så även lite bilder från digital kamera oxå(som INTE ligger snett).
sen äre några bilder som Madde tog på mig med sin mobil oxå.

tog mig ett litet fot sommar dopp i vattnet en sväng.. kallt som fasen i vattnet varä og!

var ju ingen direkt bad temperatur i vattnet om man säger så.

efter en stund vart jag bjuden på lite fika.
det blev blåbärs paj med vaniljsås å så svenska jordgubbar till å så saft.
väldigt gött!

tog sen lite bilder över hur mörkt det var bortöver land.
medan vi hade det finaste vädret hihi!

tyckte det var lite kul när vi var på Sööa för,... vi hade bra väder med oss in i land här å sola den sken ett bra tag. MEN inåt land till så verkligen VRÄKTE det ner breda regn väder haha!
tur att vi slapp det i det tillfället då haha! för här på sööa sken BARA solen!

sen lite senare efter en stund märkte vi att molnen hade typ börja närmat sig mot sööa så hade det börjat regna där og helt plötsligt..
hmm.. jaja men gött med sol en liten stund iallafall!
evi fick börja åka tillbax in mot land till Lillängshamnet å "parkera" båten på plats igen sen. för det kändes inte så kul å va där när det regna precis!
bjuder på lite fler bilder här:

lustigt här att när vi kom i land så hade det slutat å regna!
hmm... knepigt att det var uppehåll här sen åt andra hållet! heh
jaa detta väder kunde man verkligen säga att det "cirkulera" runt på himlen idag!

ett väldigt växlande väder med sol å regn till å från idag hehe!

efter vi hade kleve av båten så vart ja med Madde å jänget hem till dom å var där en stund innan det var dax å ta bussen hemåt.
åkte sen från skoghall med bussen ca 16:32 för ja tänkte ta bussen hemåt 17:15 typ.
bjuder på lite väder bilder från när ja stog vid skoghalls centrum å väntade på bussen(lite jobbigt när vissa bilder blir sné men svårt å rätt till dig här i bloggen så, eftersom ja som sagt laddade upp vissa mobil bilder via mobilen TILL bloggen. en del blir åt rätt håll men vissa INTE).

som sagt som ja skrev tidigare om vädret! hehe.. det har vart väldigt växlande väder denna eftermidda kan man säga. lite lustigt faktiskt.

väl sen på bussen påväg in mot karlstad så passade ja på att ta en bild genom bussfönstret med mobilen og hehe.
man såg verkligen hur jäkla mörkt/svart det var bortöver ut mot sjön till.

väl sen framme vid busstationen ca 16:48 så stog ja sen å väntade på tills min buss skulle komma 17:15. medan ja väntade så passade ja på att köpa mig en glass inne på busstation(var lite sugen).
sen när bussen hade ställt sig på plats ca 17:10 så klev ja på bussen å sen åkte den iväg kvart över.
fasen så trött ja var på bussen då.
ja somna till ett antal ggr till å från men försökte hålla mig vaken så att ja inte sen skulle missa platsen att gå av när bussen var framme.
tog ett kort genom bussfönstret även efter ja hade komme halvvägs med bussen.

hoppades på att ja skulle åtminstonde få med mig solen ända hem, för sola sken ju en sväng efter att bussen åkte å det så.
ja var väll sen framme mesd bussen ca 16:58 nåt sånt å ja märkte att solen faktiskt VAR MED ända hem! såå underbart!

denna hela eftermiddan har varit HEL HÄRLIG å HELT UNDERBAR(bortsett från det lilla regn vi fick på Sööa då hehe) med bästa kusin Madde.

antal besökare

Följ mybloggnotyours med Blogkeen
Följ mybloggnotyours med Bloglovin'

vad tycker du/ni om min blogg??